W dniach 6-7 października 2022 r. w Buskim Samorządowym Centrum Kultury przedsiębiorcy z branży uzdrowiskowej oraz turystycznej, przedstawiciele samorządów Partnerstwa OSI Świętokrzyskie Uzdrowiska, a także jednostek samorządowych oraz organizacji pozarządowych mieli okazję wzięcia udziału w warsztatach dotyczących „Kreowania marki Świętokrzyskie Uzdrowiska”. Wydarzenie jest kolejnym z cyklu spotkań wokół tematu Partnerstwa Obszaru Strategicznej Interwencji Świętokrzyskie Uzdrowiska (OSI). Dzięki udziałowi Partnerstwa OSI w projekcie Centrum Wsparcia Doradczego Plus realizowanym przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, Fundację Fundusz Współpracy oraz Związek Miast Polskich mieliśmy możliwość współorganizowania i uczestnictwa w wyjątkowych warsztatach.
Warsztaty prowadził Adam Mikołajczyk - ekspert marketingu terytorialnego, brandingu, rozwoju miast i regionów, doradca Związku Miast Polskich, doświadczony trener i konsultant w projektach związanych z budowaniem marki oraz wspierania rozwoju organizacji, instytucji i JST. Współtwórca marek terytorialnych, strategii marketingowych i strategii promocji dla JST w Polsce i za granicą. Współprowadzącymi warsztaty byli doradcy Związku Miast Polskich: Łukasz Strutyński oraz Jacek Woźniak.
Pierwszego dnia uczestnicy zostali wprowadzeni do tematyki kreowania marki regionu turystycznego uzdrowiskowego. Każdy mógł wskazać, czym jest dla niego marka „Świętokrzyskie Uzdrowiska” i określić jej cele. Przeanalizowano rolę i korzyści powstania nowej marki terytorialnej, jej składowe, proces jej budowania od podstaw, ryzyka tego procesu. Omówiono rolę marki w kontekście interesów partnerów i partnerstwa.
Drugiego dnia omówione zostały potencjały i wyróżniki marki Świętokrzyskie Uzdrowiska, określono klientów marki, oraz interesy Partnerów. Jednakże głównym celem tego dnia warsztatów było wypracowanie przez uczestników założeń przedsięwzięcia marketingowego do wspólnej realizacji w ramach kreowania marki „Świętokrzyskie uzdrowiska”: kampanii promocyjnej, wydarzenia lub festiwalu oraz strony www lub działań w Internecie. Utworzone grupy pracowały nad celami ww. przedsięwzięć, ideą działania, grupą docelową, czasem i miejscem realizacji. Ustalały lidera, kluczowych Partnerów, możliwe źródła finansowania. Ustalały również możliwe korzyści z realizacji przedsięwzięcia dla wszystkich typów interesariuszy marki „Świętokrzyskie Uzdrowiska” tj. samorządów (od gminnych do regionalnego), branży uzdrowiskowej i turystycznej oraz społeczności lokalnej.
W warsztatach udział wzięło około 40 osób, a wśród nich przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego, partnerskich samorządów tj. Solca-Zdroju, Pińczowa, Kazimierzy Wielkiej, Buska-Zdroju, przedstawiciele lokalnych firm, podmiotów uzdrowiskowych i okołouzdrowiskowych oraz turystycznych.
Mamy nadzieję, że spotkanie i przeprowadzone rozmowy, analizy, nowe pomysły przyniosą inspirację do podejmowania działań w kierunku promowania i kreowania nowej marki regionu, nie tylko dla samorządu i jego jednostek, ale przede wszystkim firm, podmiotów uzdrowiskowych, a także organizacji pozarządowych. Wierzymy, że podjęte działania wpłyną na budowanie rozpoznawalnej marki „Świętokrzyskie Uzdrowiska” oraz pozytywnego wizerunku Obszaru Świętokrzyskich Uzdrowisk.
GALERIA - dzień 1
GALERIA - dzień 2
#SwietokrzyskieUzdrowiska
Fot. Anna Garlej