Kielce, 15 grudnia 2025 r.

KI.ZUZ.4210.294.2025.MG

ZAWIADOMIENIE
O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA ADMINISTRACYJNEGO

Na podstawie art. 61 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1691, dalej Kpa) oraz zgodnie z treścią art. 400 ust. 7 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 960 ze zm.), Dyrektor Zarządu Zlewni w Kielcach PGW Wody Polskie informuje, że na wniosek z dnia 12.12.2025 r. osób fizycznych działających przez pełnomocnika, złożony w dniu 12.12.2025 r., wszczęte zostało postępowanie administracyjne w sprawie udzielenia pozwolenia wodnoprawnego na przebudowę urządzeń melioracji wodnych obiektu melioracyjnego „Busko”, zlokalizowanych na terenie działek nr: 241/9, 241/10, 241/11, 241/12, obręb 0012 Busko – Zdrój, jedn. ewid. 260101_4 Busko – Zdrój – miasto, pow. buski, woj. świętokrzyskie, w związku z planowaną budową dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą.

Stosownie do treści art. 10 i art. 73 ww. ustawy Kpa w terminie 7 dni od daty opublikowania niniejszego zawiadomienia, strony mogą zapoznać się ze zgromadzonym materiałem dowodowym w siedzibie Nadzoru Wodnego w Busku - Zdroju, ul. Kopernika 6, 28-100 Busko-Zdrój, pokój nr 43, a także składać pisemnie wszelkie wnioski, informacje, wyjaśnienia i zastrzeżenia dotyczące sprawy, po wcześniejszym ustaleniu możliwości przeglądania akt, kontaktując się telefonicznie pod numerem telefonu: 532 033 306 lub drogą mailową: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Wgląd w akta sprawy nie jest obowiązkowy. Po upływie ww. terminu, w przypadku braku uwag  zastrzeżeń, wniosek zostanie rozpatrzony w oparciu o posiadane dowody. 

Jednocześnie, zgodnie z art. 36 Kpa informuję, że nin. sprawa nie może być rozpatrzona w terminie określonym w art. 35 § 3 Kpa. Brak załatwienia sprawy w powyższym terminie spowodowany jest jej skomplikowanym charakterem, wynika z rozpatrywania wniosków, związanych z inwestycjami, realizowanymi w oparciu o ustawę z dnia 10.04.2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 311), a także z uwagi na konieczność zapewnienia prawidłowego toku przedmiotowego postępowania administracyjnego – konieczność zachowania terminów wynikających z przepisów ustaw Kpa i Prawo wodne. W związku z powyższym wyznacza się przewidywany termin rozpatrzenia nin. sprawy do dnia 20.02.2026 r., z zastrzeżeniem, że decyzja zostanie wydana niezwłocznie po przeprowadzeniu procedury wynikającej z przepisów ww. ustaw Prawo wodne i Kpa.

Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].