
Godziny otwarcia urzędu
Po: 8:00 - 16:00
Wt - Pt: 7:00 - 15:00

Adres
Urząd Miasta i Gminy
al. Mickiewicza 10
28-100 Busko-Zdrój
Ogłoszenia
- Szczegóły
- Jakub Karpiński
- Odsłon: 2182
Kompleksowy Plan Rozwoju Szkół dla Miasta i Gminy Busko-Zdrój do roku 2021
Informacja na temat postępu prac w sprawie opracowania Kompleksowego Planu Rozwoju Szkół dla Miasta i Gminy Busko-Zdrój do roku 2021
Miesiące listopad-grudzień 2015r. oraz styczeń 2016r. to czas intensywnych prac nad opracowaniem Kompleksowego Planu Rozwoju Szkół dla Miasta i Gminy Busko-Zdrój do roku 2021.
W dniach 19-24 listopada 2015r. przeprowadzono ankietyzację w placówkach oświatowych Miasta i Gminy Busko-Zdrój dotyczącą problemów i potrzeb związanych z infrastrukturą dydaktyczną i nauczaniem. Ankiety zostały rozprowadzone wśród uczniów, nauczycieli
i rodziców dzieci z placówek oświatowych. W trakcie rozprowadzania ankiet odbyto spotkania z dyrektorami i pracownikami nt. założeń Planu i kierunków rozwoju szkół
w Gminie Busko-Zdrój.
Następnie ankiety zostały opracowane przez pracowników FRDL przygotowujących Plan Rozwoju Szkół. W sumie opracowano 1351 ankiet, z tego w badaniu wzięło udział:
• 157 nauczycieli szkół prowadzonych przez Gminę Busko-Zdrój, czyli 51,14 proc. wszystkich nauczycieli (osób) zatrudnionych w tych szkołach;
• 31 nauczycieli przedszkoli prowadzonych przez Gminę Busko-Zdrój, czyli 91,17 proc. wszystkich osób zatrudnionych w tych przedszkolach;
• 602 uczniów, czyli 22,46 proc. klas szkół podstawo¬wych i gimnazjów prowadzonych przez Gminę Busko-Zdrój;
• 358 rodziców uczniów szkół podstawowych i gimnazjów;
• 140 rodziców dzieci uczęszczających do przedszkoli prowadzonych przez Gminę
Busko-Zdrój, co w odniesieniu do łącznej liczby dzieci w tych przedszkolach daje 30,57 proc.
oraz
• 6 rodziców dzieci uczęszczających do szkół niepublicznych;
• 2 nauczycieli szkół niepublicznych;
• 7 uczniów szkół niepublicznych;
• 34 rodziców dzieci uczęszczających do przedszkoli niepublicznych;
• 14 nauczycieli zatrudnionych w szkołach niepublicznych.
Po przeanalizowaniu ankiet okazało się, że wynikające z nich obszary problemowe związane
z rozwojem szkół na terenie Gminy Busko-Zdrój pokrywają się z obszarami problemowymi zdefiniowanymi po analizie ankiet przygotowanych przez dyrektorów placówek.
Obszary te stały się podstawą do określenia celów strategicznych, operacyjnych a następnie działań do podjęcia przez Gminę Busko-Zdrój podczas realizacji Planu.
Kolejne prace podejmowane w związku z opracowaniem Planu polegały na ostatecznym uzgadnianiu treści Planu z Zespołem ds. Kompleksowego Planu Rozwoju Szkół, a zwłaszcza planowanych działań, terminów ich realizacji oraz kosztów.
Po ostatecznym uzgodnieniu treści dokumentu, zwrócono się z wnioskiem o wydanie opinii w sprawie możliwości odstąpienia od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla ww. dokumentu do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Kielcach oraz Świętokrzyskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Kielcach.
Aktualnie oczekuje się na wydanie opinii przez ww. instytucje.
Prezentacja planu [pdf]
- Szczegóły
- Jakub Karpiński
- Odsłon: 2496
Busko-Zdrój, dn. 22.02.2016 r.
Znak: GKNŚR. 6140.6.2016
OGŁOSZENIE
Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój informuje, że w Urzędzie Miasta i Gminy wydawane są TALONY na 50 % dofinansowanie zabiegów sterylizacji i kastracji psów i kotów posiadających właściciela.
Talony dostępne są w Urzędzie Miasta i Gminy pokój nr 6 w godzinach pracy Urzędu (tj. w poniedziałek w godz. 8.00 - 16.00 i od wtorku do piątku w godz. 7.00 -15.00) do wyczerpania dostępnych środków finansowych w kwocie 5 000,00 zł.
Właściciel zwierzęcia ubiegający się o dofinansowanie powinien zgłosić się z dowodem osobistym, a w przypadku posiadaczy psów dodatkowo okazać się dowodem wpłaty opłaty od posiadania psa lub dokumentem potwierdzającym zwolnienie z takiej opłaty i posiadać wiedzę o jego wadze.
Właściciel zwierzęcia może ubiegać się o dofinansowanie do wykonania jednego zabiegu.
Zabiegi sterylizacji i kastracji wykonywane będą w lecznicy wyłonionej przez Gminę w drodze rozeznania cenowego przez:
GABINET WETERYNARYJNY
lek. wet. STANISŁAW KRÓL
ul. BOHATERÓW WARSZAWY 6
28-100 BUSKO-ZDRÓJ
Dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Nieruchomości, Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju pokój nr 6 lub telefonicznie pod numerem 41 370 52 25.
- Szczegóły
- Jakub Karpiński
- Odsłon: 1767
Busko-Zdrój, 19.02.2016 r.
Znak:GKNŚR.6845.24.2016
OGŁOSZENIE
Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój ogłasza publiczny przetarg pisemny nieograniczony na najem trzynastu pawilonów handlowych zlokalizowanych w Hali Targowej przy ulicy Stefana Batorego w Busku-Zdroju
1. Przedmiotem udostępnienia jest 13 przeszklonych pawilonów handlowych oznaczonych numerami: 6, 7, 8, 9, 10, 11, 16, 18, 20, 21, 24, 25, 29 o powierzchni po 9,7 m² każdy :
- pawilony oznaczone numerami: 6, 7, 8, 9, 10, 11 przeznaczone pod handel artykułami spożywczymi
- pawilony oznaczone numerami : 16, 18, 20, 21, 24, 25 przeznaczone pod handel artykułami przemysłowymi
- pawilon oznaczony numerem: 29 przeznaczony pod handel mięsem i jego przetworami
2. Udostępnienie pawilonów nastąpi na podstawie umowy najmu, która zostanie zawarta na okres 3 lat.
3. Czynsz najmu za udostępnienie pawilonów handlowych ustala się w wysokości nie niższej niż 250 zł + VAT w stosunku miesięcznym.
4. Oferty na udostępnienie pawilonów należy składać na piśmie w zapieczętowanych kopertach z napisem „Oferta na udostępnienie pawilonu handlowego na Hali Targowej” w Biurze Obsługi Interesanta pokój nr 3 Urzędu Miasta i Gminy Busko-Zdrój, ul. Mickiewicza 10 w nieprzekraczalnym terminie do 7 marca 2016 roku do godz.12.00.
Oferta powinna zawierać:
- nazwisko, imię, adres i telefon kontaktowy oferenta
- rodzaj prowadzonej działalności
- numer pawilonu
- proponowaną wysokość czynszu netto
- podpis oferenta
- kopię wpłaty wadium
Oferty niekompletne nie będą rozpatrywane.
W przetargu mogą wziąć udział osoby fizyczne i prawne, które złożą w wyznaczonym terminie ofertę na piśmie.
Wadium w wysokości 50,00 zł należy wpłacić na konto konto Gminy Busko-Zdrój Nr 84 8480 0004 2001 0020 2000 0003 w Banku Spółdzielczym w Busku-Zdroju lub kasie tut. Urzędu. w taki sposób, aby wpłata znalazła się na koncie Gminy najpóźniej w dniu 3 marca 2016 roku.
Przy wpłacie wadium należy na dowodzie wpłaty określić nazwę przetargu.
Wadium wpłacone przez osobę fizyczną lub prawną ustaloną w wyniku przetargu jako Najemca lokalu zalicza się na poczet należnego czynszu najmu. Pozostałym uczestnikom przetargu wadium jest zwracane w ciągu trzech dni po jego zakończeniu. Wadium ulega przepadkowi, jeśli osoba ustalona jako najemca nieruchomości nie stawi się do zawarcia umowy najmu w ustalonym miejscu i terminie lub stawiając się odmówi jej podpisania.
5. W przypadku, gdy na jeden pawilon wpłynie więcej niż jedna oferta, decydować będzie wysokość zaproponowanego czynszu, a w przypadku ofert równoważnych o wyborze rozstrzygnie losowanie.
6. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 7 marca 2016 roku w sali numer 25 Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju ul. Mickiewicza 10 o godzinie 13:00.
7. Niniejsze ogłoszenie podlega podaniu do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicach ogłoszeń w Urzędzie Miasta i Gminy Busko-Zdrój, oraz zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej.
Dokument źródłowy do pobrania [pdf]
- Szczegóły
- Jakub Karpiński
- Odsłon: 1735
Warszawa, 16.02.2016r.
Nadzwyczajne wsparcie w sektorze mleka i wieprzowiny
Od 18 lutego do 18 marca 2016 r. producenci świń i mleka mogą składać wnioski do Agencji Rynku Rolnego o przyznanie pomocy finansowej. Jest to podyktowane niekorzystną sytuacją na rynku mleka oraz znacznym spadkiem cen trzody chlewnej w ubiegłym roku.
O pomoc mogą wnioskować rolnicy, którzy mieli nie więcej niż 2 tys. świń (stan na 30 września ub.r.). W okresie od 1 października 2015 r. do 7 stycznia 2016 r. co najmniej 5 świń przez nich sprzedanych zostało poddanych ubojowi w rzeźni oraz w ostatnim kwartale 2015 r. sprzedali z przeznaczeniem na ubój od 5 sztuk do 2 tys. świń objętych kodem CN 0103 92 19 albo loch o kodzie CN 0103 92 11.
Wsparcie dla producentów mleka będzie przysługiwało tym, którzy w roku kwotowym 2014/2015 sprzedali nie mniej niż 15 tys. kg i posiadają co najmniej 3 krowy. Pomoc finansowa będzie udzielana do maksymalnie 300 tys. kg mleka wprowadzonego do obrotu. Na podstawie wniosków od rolników zostanie ustalona kwota środków przypadająca na sektor, która będzie podzielona na ilość kilogramów mleka.
Na pomoc dla producentów świń i mleka łącznie przeznaczone jest ponad 245 mln zł. Pieniądze pochodzą z budżetu Unii Europejskiej i budżetu krajowego.
Wnioski o udzielenie wsparcia będą przyjmowane w Oddziałach Terenowych Agencji Rynku Rolnego właściwych dla miejsca zamieszkania lub siedziby producenta od 18 lutego do 18 marca 2016 r. Można je także wysyłać pocztą. O przyjęciu decydować będzie data stempla pocztowego. Decyzje o przyznaniu pomocy zostaną wydane najpóźniej do 18 czerwca br. Wydadzą je dyrektorzy OT ARR, w których zostały złożone wnioski. Środki finansowe z tytułu wsparcia zostaną wypłacone do 30 czerwca 2016 r.
Niezbędne dokumenty znajdują się na stronie Agencji Rynku Rolnego.
- Szczegóły
- Jakub Karpiński
- Odsłon: 1633
![]() |
![]() |
Warszawa, 11 lutego 2016 r.
Przypominamy o możliwości weryfikacji danych
producentów świń i mleka w ARiMR
Producentom świń i mleka, którzy w Agencji Rynku Rolnego będą ubiegać się o nadzwyczajne wsparcie w sektorze mleka i wieprzowiny, przypominamy o obowiązku aktualizacji danych posiadaczy zwierząt oraz zgłoszeń zwierząt w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Agencja Rynku Rolnego będzie udzielała pomocy dla rolników w sektorach hodowlanych m.in. na podstawie danych z systemu Identyfikacji i Rejestracji Zwierząt prowadzonego przez ARiMR.
Składanie wniosków rozpocznie się 18 lutego i potrwa do 18 marca 2016 r. Producenci mleka i świń będą mogli je składać w Oddziale Terenowym Agencji Rynku Rolnego właściwym dla miejsca zamieszkania lub siedziby producenta lub wysłać pocztą. O terminie złożenia wysłanego wniosku będzie decydowała data stempla pocztowego.
Szczegółowe informacje o nadzwyczajnej pomocy dla producentów świń i mleka zostały określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 22 stycznia 2016 r. w sprawie realizacji przez Agencję Rynku Rolnego zadań związanych z ustanowieniem tymczasowej nadzwyczajnej pomocy dla rolników w sektorach hodowlanych (Dz. U. z 2016 r. poz. 141).
Dodatkowych informacji dla mediów udziela:
Agnieszka Szymańska
rzecznik prasowy Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
tel. +48 697 716 420
+48 603 781 604
e-mail:
Karolina Dziewulska-Siwek
rzecznik prasowy Agencji Rynku Rolnego
tel. +48 668 184 518
e-mail:
- Szczegóły
- Jakub Karpiński
- Odsłon: 1797
OGŁOSZENIE
z dnia 19 lutego 2016 roku
Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój
ogłasza
otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych
w 2016 roku
Wsparcie zadań publicznych w zakresie:
- Działalności na rzecz dzieci i młodzieży, w tym wypoczynku dzieci i młodzieży;
- Wspierania i upowszechniania kultury fizycznej;
- Działalności na rzecz osób niepełnosprawnych;
- Działalności na rzecz osób w wieku emerytalnym;
- Kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego;
Wykaz zadań oraz regulamin konkursu znajduje się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju https://bip.umig.busko.pl w dziale „Ogłoszenia”.
Dodatkowych informacji udziela:
Wydział Oświaty, Promocji i Infrastruktury Społecznej Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, III piętro, pokój nr 45, tel. (41) 370-52-82 lub 07 w godz. od 7:00 do 15:00, a w poniedziałki w godz. od 8:00 do 16:00.
Termin składania ofert upływa w dniu 14 marca 2016 r. o godz. 16:00.
REGULAMIN KONKURSU [pdf]
Wzór oferty [pdf]
Wzór sprawozdania końcowego [pdf]
Dokumenty źródłowe do pobrania [pdf] [pdf]
- Szczegóły
- Jakub Karpiński
- Odsłon: 1607
Busko-Zdrój, 18 lutego 2016 r.
Znak:BUŚ.6733.48.2015
OBWIESZCZENIE
BURMISTRZA MIASTA i GMINY BUSKO-ZDRÓJ
Stosownie do art. 53 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2015r. poz. 199, ze zm.) zawiadamiam, że w dniu 18 lutego 2016 r. została wydana decyzja znak: BUŚ.6733.48.2015 o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla przedsięwzięcia polegającego na:
- budowie odcinka sieci gazowej średniego ciśnienia na działkach ozn. nr ewid. gr. 332, 333, 330, 498 położonych w Zbrodzicach gm. Busko-Zdrój oraz na działkach ozn. nr ewid. gr. 794/1, 822, 598/3, 598/7, 598/5, 598/6, 811/2, 600, 601, 602, 830/4 położonych w Łagiewnikach gm. Busko-Zdrój.
Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Wydziale Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych Urzędu Miasta i Gminy w Busku Zdroju, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu.
Od decyzji stronom służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach, ul. IX Wieków Kielc 3 25-516 Kielce, za moim pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej ogłoszenia.
Dokument źródłowy do pobrania [pdf]
- Szczegóły
- Jakub Karpiński
- Odsłon: 1464
Busko-Zdrój, 2016.02.12
Znak: BUŚ.6733.47.2015
OBWIESZCZENIE
BURMISTRZA MIASTA i GMINY BUSKO-ZDRÓJ
Stosownie do art. 53 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2015r., poz. 199 j.t.)
zawiadamiam
strony postępowania, że w dniu 12.02.2016r. została wydana decyzja znak: BUŚ.6733.47.2015 w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla przedsięwzięcia polegającego na:
budowie sieci wodociągowej rozdzielczej, na działkach ozn. nr ewid. gr. 551/8, 525dr, 1223/4 położonych w Mikułowicach gm. Busko-Zdrój.
Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 18, w godz. pracy Urzędu, w terminie 14 dni od daty ukazania się niniejszego ogłoszenia.
Od decyzji stronom służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach, Al. IX Wieków Kielc, za moim pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej ogłoszenia.
Dokument źródłowy do pobrania [pdf]
- Szczegóły
- Jakub Karpiński
- Odsłon: 1744
DYREKTOR ZAKŁADU USŁUG KOMUNALNYCH W BUSKU-ZDROJU
ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko
Stanowisko: robotnik gospodarczy
Wymiar czasu: pełny etat
Liczba stanowisk: 10
Rodzaj umowy: umowa o pracę na czas określony (3 m-ce z możliwością przedłużenia)
Dokumenty do pobrania:
Ogłoszenie [ pdf ].
Oświadczenie [ pdf ].
09.03.2016 - Informacja o wynikach naboru [pdf]
- Szczegóły
- Jakub Karpiński
- Odsłon: 1621
Znak: GKNŚR.6845.18.2016
Obwieszczenie
Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój działając na podstawie art.35 ust.l i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz.U.2015.1774), podaje do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości przeznaczonych do wydzierżawienia i najmu: [pdf]