
Godziny otwarcia urzędu
Po: 8:00 - 16:00
Wt - Pt: 7:00 - 15:00

Adres
Urząd Miasta i Gminy
al. Mickiewicza 10
28-100 Busko-Zdrój
Ogłoszenia
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Odsłon: 2644
Zarządzenie Nr 115/2014
Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój
z dnia 8 września 2014 roku
w sprawie określenia trybu ustalania zadań do wykonania w ramach budżetu obywatelskiego na 2015 r. oraz harmonogramu jego wykonania.
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 1) i 4) ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013r., poz. 594 z późn. zm.) oraz art. 233 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013, poz. 885 z późn. zm.), zarządza się co następuje:
§1
- W ramach projektu budżetu gminy Busko-Zdrój na 2015 r. ujmuje się kwotę wydatków budżetowych w wysokości 1.000 000 zł. przeznaczonych na realizację zadań wskazanych przez mieszkańców gminy, zwane dalej „budżetem obywatelskim".
- Tryb ustalenia zadań do wykonania w ramach projektu budżetu na dany rok określa Regulamin budżetu obywatelskiego Miasta i Gminy Busko-Zdrój, stanowiący załącznik do niniejszego Zarządzenia.
- Wysokość budżetu obywatelskiego każdorazowo może w ramach budżetu gminy określić Burmistrz Miasta i Gminy.
§2.
- Wykonanie Zarządzenia powierza się kierownikom komórek organizacyjnych Urzędu w zakresie opiniowania zgłoszonych w ramach budżetu obywatelskiego projektów.
- Zadania związane z obsługą budżetu obywatelskiego wykonuje Wydział Organizacyjno-Administracyjny Urzędu.
§3.
Nadzór nad wykonaniem Zarządzenia powierza się Sekretarzowi i Skarbnikowi Miasta i Gminy.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Dokumenty do pobrania:
Zarządzenie [ pdf ].
Regulamin Budżetu Obywatelskiego [ pdf ].
Formularz zgłaszania projektów budżetu (załącznik nr 1) [ pdf ].
Karta do głosowania (załącznik nr 2) [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Odsłon: 2525
Szanowni Państwo,
Statystyka publiczna od wielu lat gości w domach mieszkańców naszego regionu. Do Państwa drzwi również mogą zapukać ankieterzy statystyczni zbierający dane nt. gospodarstw domowych i ludzi, którzy je tworzą.
CO WARTO WIEDZIEĆ O BADANIACH ANKIETOWYCH?
Jakie badania realizujemy?
Urząd Statystyczny w Kielcach poprzez swoją sieć ankieterską każdego roku realizuje kilkanaście różnych badań m.in.:
- BAEL - Badanie Aktywności Ekonomicznej Ludności (przez cały rok),
- BGD - Badanie Budżetów Gospodarstw Domowych (przez cały rok),
- KGD Kondycja Gospodarstw Domowych (na początku każdego miesiąca),
- EUSILC - Europejskie Badanie Dochodów i Warunków Życia (raz w roku),
- SSI - Sprawozdanie o wykorzystaniu technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w gospodarstwach domowych (raz w roku),
- PKZ - Uczestnictwo Polaków w podróżach (co kwartał).
Kluczową rolę w procesie zbierania informacji odgrywa ANKIETER STATYSTYCZNY.
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Odsłon: 1960
Busko-Zdrój, 2014-09-04
Znak:GKŚR.6220.12.2014
O B W I E S Z C Z E N I E
Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój
Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2013 r. poz. 1235 ze zm.) z a w i a d a m i a m,
że dnia 02.09.2014 r. została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego przedsięwzięcia pn.: „Zmiana sposobu użytkowania części budynku usługowego na zakład przetwarzanie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego na działce Nr 19 w miejscowości Elżbiecin, gm. Busko-Zdrój", realizowanego przez firmę: Konrad Zych „KAR" Stacja Demontażu Pojazdów; Elżbiecin 17, 28-100 Busko-Zdrój.
Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy, w tym uzgodnieniami Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Kielcach i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Busku-Zdroju, można się zapoznać w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, ul. Mickiewicza 10, 28-100 Busko-Zdrój w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa pokój nr 8, tel. 41 370 52 38, w godzinach pracy tut. Urzędu tj. od godz. 7:00 do godz. 15:00, a w poniedziałki od godz. 8:00 do godz. 16:00.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Odsłon: 2011
SPZPOZ w Busku - Zdroju informuje, że przeznacza do wynajmu pod działalność gabinetu stomatologicznego lokale użytkowe w zmodernizowanych Ośrodkach Zdrowia w Dobrowodzie i Kołaczkowicach. Wyposażenie gabinetu po stronie wynajmującego. Szczegółowych informacji można uzyskać w siedzibie SPZPOZ w Busku - Zdroju przy ul. Sądowej 9 w pok. 220 lub pod nr tel. 41 356 71 24.
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Odsłon: 1991
Busko-Zdrój, 2014-09-03
Znak: UA.6733.26.2014
O B W I E S Z C Z E N I E
BURMISTRZA MIASTA i GMINY BUSKO-ZDRÓJ
Stosownie do art. 53 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2012r., poz. 647 j.t.) oraz art. 61 § 4 Kodeksu postępowania administracyjnego (j.t. Dz.U. z 2013r. poz. 267), z a w i a d a m i a m strony postępowania, że zostało wszczęte postępowanie w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, dla przedsięwzięcia polegającego na:
- budowie gazociągu rozdzielczego średniego ciśnienia w zakresie średnic PE dn 32-63 , na działkach ozn. nr ewid. gr. 18, 24/1 (dr), 795/2, 795/7, 795/6 położonych w Mikułowicach.
Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku Zdroju, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 18, w godzinach pracy Urzędu.
Wgląd do akt nie jest obowiązkowy.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Odsłon: 1885
Busko-Zdrój, 2014.08.29.
Znak:UA.6733.24.2014
O B W I E S Z C Z E N I E
BURMISTRZA MIASTA i GMINY BUSKO-ZDRÓJ
Stosownie do art. 53 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (jt.Dz. U. z 2012r. poz. 647 z późn.zm.) z a w i a d a m i a m strony postępowania, że w dniu 29.08.2014r. została wydana decyzja znak: UA.6733.24.2014 o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla przedsięwzięcia polegającego na:
- budowie sieci kanalizacji sanitarnej -kolektor zbiorczy,
na działkach ozn.nr ewid.gr. 525(dr) i 572(dr)
położonych w Mikułowicach gm. Busko-Zdrój.
Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 18, w godz. pracy Urzędu, w terminie 14 dni od daty ukazania się niniejszego ogłoszenia.
Od decyzji stronom służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach, Al. IX Wieków Kielc, za moim pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej ogłoszenia.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Jakub Karpiński
- Odsłon: 2201
INWENTARYZACJA WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST
NA TERENIE MIASTA I GMINY BUSKO-ZDRÓJ
Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój informuje, że od dnia 8 września 2014 r. na terenie Gminy i Miasta Busko-Zdrój prowadzona będzie inwentaryzacja wyrobów zawierających azbest wraz z oceną ich stanu technicznego. Spis z natury dotyczyć będzie pokryć dachowych budynków, wykonanych z płyt azbestowo-cementowych falistych i płaskich tzw. „eternitu” oraz innych posiadanych.
Spisu z natury będą dokonywać pracownicy firmy Ekolog Sp. z o.o. z siedzibą ul. Mścibora 8, 61-062 Poznań. Pracownicy w/w firmy będą wyposażeni w identyfikatory oraz upoważnienia wystawione przez Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój.
Prowadzona inwentaryzacja ma na celu ustalenie ilości i stanu technicznego użytkowanych wyrobów zawierających azbest, co stanowić będzie podstawę do ubiegania się przez Gminę o zewnętrzne środki finansowe na ich usuwanie.
W związku z powyższym prosi się Mieszkańców Miasta i Gminy Busko-Zdrój, posiadających wyroby zawierające azbest, o umożliwienie upoważnionej osobie reprezentującej firmę wykonującą inwentaryzację dokonania stosownych pomiarów i oględzin na terenie nieruchomości oraz udzielenie niezbędnych informacji.
Przypominamy, że zgodnie z § 10 ust. 1 i 3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31) na właścicielu spoczywa obowiązek inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest poprzez sporządzenie spisu z natury.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa pok. Nr 8 pod nr tel. 413705238. Kontakt z ankieterami: Roma Ziółkowska (tel. 691 015 026).
- Szczegóły
- Jakub Karpiński
- Odsłon: 2215
Busko-Zdrój, 2014.09.03
Znak:UA.6733.23.2014
OBWIESZCZENIE
BURMISTRZA MIASTA i GMINY BUSKO-ZDRÓJ
Stosownie do art. 53 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (jt. Dz. U. z 2012 r. poz. 647 ze zm.) zawiadamiam, że w dniu 03.09.2014r. została wydana decyzja znak: UA.6733.23.2014 o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na:
budowie gazociągu średniego ciśnienia na działkach ozn. nr ewid. gr. 123/4, 123/3, 124/3, 833/2, 126/4, 613/6, 521/4, 521/6, 521/8, 520/3, 521/5, 521/7, 521/9, 520/4, 824/6, 824/4, 824/3, 523/1, 523/3, 794/1, 607/1, 606/1, 605/1, 811/2, 608/14, 516/1, 516/2, 608/3, 608/8, 609, 608/18, 610, 608/16, 608/15, 608/17, 608/12, 608/19, 608/20, 608/21, 611/8, 611/10, 611/11, 611/12, 611/9, 611/13, 611/14, 611/15, 611/4, 611/5, 611/6, 611/7, 607/8, 829/19, 607/7, 829/18, 607/11, 829/11, 829/10, 829/7, 829/6, 829/5, 838/1, 838/2, 607/10, 605/3, 830/16, 830/18, 830/15, 830/14, 830/13, 830/9, 830/8, 830/7, 830/6, 830/5, 830/4 położonych w Łagiewnikach gm. Busko-Zdrój.
Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Wydziale Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta i Gminy w Busku Zdroju, ul.
Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu.
Od niniejszej decyzji stronom służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach, al. IX Wieków Kielc, za moim pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej ogłoszenia.
Dokument źródłowy do pobrania [pdf]
- Szczegóły
- Jakub Karpiński
- Odsłon: 2055
Busko-Zdrój, 2014.09.03
Znak: UA.6733.20.2014
OBWIESZCZENIE
BURMISTRZA MIASTA I GMINY BUSKO-ZDRÓJ
Stosownie do art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (jt.Dz.U.z 2012r poz.647 z późn.zm ) oraz art.61 § 4 Kodeksu postępowania administracyjnego ( jednolity tekst ogłoszony w Dz. U. z 2013r. poz.267 ) zawiadamiam że, w dniu 2014.09.03 na wniosek PGE Dystrybucja S.A z siedzibą w Lublinie ul. Garbarska nr 21A, 20-340 Lublin oddział Skarżysko-Kamienna działająca przez pełnomocnika Panią Agatę Woźniak ul. Przemysłowa nr 4, 28-400 Pińczów została wydana decyzja w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego znak: UA.6733.20.2014 dotycząca:
budowy linii elektroenergetycznej NN na działkach ozn. Nr ewid. 475/3, 474, 306/2, 306/3, 306/1, 305/1, 304, 303 i 302 usytuowanych w Olganowie
Od niniejszej decyzji stronom służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach, Al. IX Wieków Kielc,za moim pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej ogłoszenia.
Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Wydziale Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta i Gminy w Busku Zdroju Al. Mickiewicza 10 pokój nr 17 .
Wgląd do akt nie jest obowiązkowy.
Dokument źródłowy do pobrania [pdf]
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Odsłon: 2236
Warszawa, 2014-09-01
Komunikat prasowy. PILNE !
Agencja Rynku Rolnego apeluje do Producentów owoców i warzyw o
niezwłoczne uzupełnienie powiadomień dotychczas złożonych do Oddziałów
Terenowych ARR oraz o pilne składanie kolejnych przez tych , którzy chcą
skorzystać z nadzwyczajnego wsparcia.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ]. (komunikat prasowy agencji rynku rolnego)
Oddział Agencji Rynku Rolnego w Kielcach informuje, że w ślad za komunikatem Komisji Europejskiej (KE) dotyczącym wprowadzenia wyjątkowych środków wsparcia w sektorze owoców i warzyw, dla Rolników poszkodowanych embargiem rosyjskim, oraz w nawiązaniu do instrukcji opublikowanej przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Agencja Rynku Rolnego realizując zapisy ww. instrukcji przyjmuje powiadomienia dotyczące zamiaru przeprowadzenia wycofania z rynku owoców lub warzyw nie przeznaczonych do sprzedaży.
Producenci rolni, którzy chcieliby skorzystać z możliwości wycofania z rynku owoców lub warzyw mogą składać powiadomienia do właściwych, ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę powiadamiającego, Oddziałów Terenowych Agencji Rynku Rolnego na załączonym formularzu.
Wszelkie dodatkowe informacje dotyczące mechanizmu wsparcia sektora owoców i warzyw znajdują się na stronie internetowej Agencji Rynku Rolnego www.arr.gov.pl oraz Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi www.minrol.gov.pl.
Pismo przewodnie [ pdf ].
Powiadomienie [ pdf ].