
Godziny otwarcia urzędu
Po: 8:00 - 16:00
Wt - Pt: 7:00 - 15:00

Adres
Urząd Miasta i Gminy
al. Mickiewicza 10
28-100 Busko-Zdrój
Ogłoszenia
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Odsłon: 1214
KOMUNIKAT
PRODUCENCIE SUROWCA TYTONIOWEGO, PAMIĘTAJ O ZŁOŻENIU WNIOSKU W KRAJOWYM OŚRODKU WSPARCIA ROLNICTWA
W dniu 15 grudnia 2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 27 października 2017 r. o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz ustawy o organizacji niektórych rynków rolnych (Dz. U. 2017 poz. 2216), na mocy której Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR) zobowiązany jest do monitorowania oraz nadzorowania krajowej uprawy tytoniu oraz produkcji i obrotu surowcem tytoniowym.
Warunkiem prowadzenia przez producenta rolnego działalności w zakresie uprawy tytoniu, produkcji lub zbytu surowca tytoniowego jest uzyskanie wpisu do Rejestru producentów surowca tytoniowego, prowadzonego przez Dyrektora Oddziału Terenowego KOWR właściwego ze względu na miejsce zamieszkania i adres albo siedzibę i adres producenta rolnego.
Wpis do Rejestru producentów surowca tytoniowego zostanie dokonany na wniosek producenta. Producent surowca tytoniowego, który w dniu wejścia w życie ustawy uprawia, produkuje lub zbywa surowiec tytoniowy składa do Dyrektora Oddziału Terenowego KOWR wniosek o wpis do Rejestru producentów surowca tytoniowego, w terminie 5 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy tj. do dnia 15 maja 2018 r., na formularzu udostępnionym na stronie internetowej KOWR.
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Odsłon: 1179
Busko-Zdrój, 29 marca 2018 r.
Znak: BUŚ.6733.6.2018
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 49 i 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257, ze zm.) w związku z art. 53 ust 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073, ze zm.)
zawiadamiam
strony postępowania, że tutejszy organ zakończył postępowanie dowodowe w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla przedsięwzięcia polegającego budowie elektroenergetycznej linii niskiego napięcia, średniego napięcia oraz słupowej stacji transformatorowej, na działkach o numerach ewidencyjnych 1169, 1170/2, 24/1, 24/3, 24/4, 158/28, 158/23, 158/24, 158/25, 158/21, 158/20, 158/19, 157/1 położonych na terenie sołectwa Mikułowice gm. Busko-Zdrój.
Niniejsze obwieszczenie zamieszcza się na okres 14 dni: licząc od dnia 30 marca 2018 roku do dnia 12 kwietnia 2018 roku. Zgodnie z art. 49 ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego, w przypadku zawiadomienia stron przez obwieszczenie, doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego obwieszczenie.
W terminie siedmiu dni od daty doręczenia obwieszczenia, strony mają prawo zapoznać się z aktami sprawy w tut. Urzędzie pokój nr 17, w godzinach pracy Urzędu oraz wypowiedzieć się co do zebranych dowodów i materiałów. Po wyżej wyznaczonym terminie sprawa zostanie rozpatrzona w oparciu o posiadane dowody i materiały.
Wgląd do akt nie jest obowiązkowy.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Odsłon: 1294
Busko-Zdrój, dnia 28 marca 2018 r.
Znak: BUŚ.6733.2.2018
OBWIESZCZENIE
Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257, ze zm.) oraz art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073, ze zm.)
Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój
podaje do wiadomości, że w dniu 28 marca 2018 roku wydana została Decyzja nr 2/2018 o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla przedsięwzięcia polegającego na budowie sieci gazowej rozdzielczej średniego ciśnienia na działkach ozn. nr ewid. 330, 329, 498, 334/3, 327/1, 497/2, 191 położonych w Zbrodzicach gm. Busko-Zdrój.
Strony mogą zapoznać się z treścią decyzji w Wydziale Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych Urzędu Miasta i Gminy w Busku Zdroju, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu.
Od decyzji stronom służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach ul. IX Wieków Kielc 3 25-516 Kielce. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem tutejszego organu w terminie 14 dni od daty jej ogłoszenia. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój. Z dniem doręczenia organowi oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Obwieszczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie tj. od dnia 29 marca 2018 r.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Odsłon: 1250
Busko-Zdrój, dn. 27.03.2018 r.
Znak: GKNŚR.6140.12.2017
OGŁOSZENIE
Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój
ogłasza otwarty konkurs ofert
na wsparcie zadania publicznego w zakresie ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego na terenie gminy Busko-Zdrój
Nazwa zadania:
Działania na rzecz pomocy bezdomnym psom z terenu Miasta i Gminy Busko-Zdrój.
Regulamin konkursu znajduje się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju https://bip.umig.busko.pl w dziale Ogłoszenia
Dodatkowych informacji udziela:
Anna Bezak - inspektor w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Nieruchomości, Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, pok. nr 8, tel. 41 370 5225 od wtorku do piątku w godz. od 7:00 do 15:00, a w poniedziałki w godz. od 8:00 do 16:00.
Termin składnia ofert upływa w dniu 20 kwietnia 2018 r. o godz. 15:00.
Dokumenty do pobrania:
Ogłoszenie [ pdf ].
Zarządzenie + regulamin [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Odsłon: 1229
WOJEWODA ŚWIĘTOKRZYSKI
Znak: SPN.III.7820.1.32.2017
Kielce, dnia 23-03-2018
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 131, art. 133 oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2017r. poz. 1257 ze zm.) w związku z art. 11g ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t. j. Dz. U. z 2017r. poz. 1496 ze zm.)
Wojewoda Świętokrzyski
zawiadamia, że od decyzji Nr 2/18 z dnia 13.02.2018r., znak: SPN.III.7820.1.32.2017 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej polegającej na budowie obwodnicy miejscowości Zbludowice o długości ok. 6,7km w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 973 wraz z budową przebudową sieci uzbrojenia terenu, zjazdów oraz innych dróg publicznych na terenie gminy Busko-Zdrój w powiecie buskim, wpłynęły odwołania.
Odwołania wraz z aktami sprawy zostały przesłane do Ministra Inwestycji i Rozwoju.
z up. Wojewody Świętokrzyskiego
Inga Matuszewska
Z-ca dyrektora
Wydział Skarbu Państwa i Nieruchomości
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Odsłon: 1216
Busko-Zdrój 2018.03.23
Znak:GKNŚR.6840.53.2018
Informacja
Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój, działając na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 121 ze zm.), podaje do publicznej wiadomości, iż na tablicach ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy Busko-Zdrój, zamieszczony jest wykaz nieruchomości komunalnych przeznaczonych do wydzierżawienia i użyczenia.
Wykaz wywieszony jest od dnia 26.03.2018r. do dnia 18.04.2018r.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Odsłon: 1184
Busko-Zdrój 2018.03.23
Znak:GKNŚR.6845.53.2018
OBWIESZCZENIE
Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój działając na podstawie art. 35 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz.U. z 2018r. poz.121 ze zm.), podaje do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości przeznaczonych do wydzierżawienia i użyczenia.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Jakub Karpiński
- Odsłon: 1204
Busko-Zdrój, 21 marca 2018 r.
Znak: BUŚ.6733.10.2018
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257, ze zm.) w związku z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073, ze zm.)
zawiadamiam
strony postępowania, iż na wniosek Gminy Busko-Zdrój reprezentowanej przez Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój, w imieniu i na rzecz którego działa pełnomocnik Pani Małgorzata Adamiec reprezentująca firmę Projekt-Technika Sp. J. ul. Skibińskiego 13 25-819 Kielce, zostało wszczęte postępowanie w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie naziemnego zbiornika na gaz o pojemności do 3 m3 stanowiącego infrastrukturę techniczną dla projektowanego budynku świetlicy w Skorzowie na działce nr ewid. 419/14 położonej w Skorzowie gm. Busko-Zdrój.
Niniejsze obwieszczenie zamieszcza się na okres 14 dni: licząc od dnia 22 marca 2018 roku do dnia 4 kwietnia 2018 roku. Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia.
Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu, oraz składać ewentualne zastrzeżenia, wnioski i wyjaśnienia dotyczące ww. postępowania. Wgląd w akta sprawy nie jest obowiązkowy.
Dokument źródłowy do pobrania [pdf]
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Odsłon: 1290
Kielce, dn.12.03.2018
ZRRiD.RN.5140.4.6.2017
INFORMACJA URZĘDOWA
O ZAKOŃCZENIU POSTĘPOWANIA DOTYCZĄCEGO WPISU DO REJESTRU
ZABYTKÓW NIERUCHOMYCH WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
Świętokrzyski Wojewódzki Konserwator Zabytków w Kielcach informuje, o ostatecznym zakończeniu postępowania w sprawie wpisu do rejestru zabytków nieruchomych województwa świętokrzyskiego następującego obiektu:
- Terenu cmentarza przykościelnego w granicach ogrodzenia wraz z częścią skarpy, na której posadowiony jest kościół parafialny p.w. Św. Jakuba Starszego w Szczaworyżu, gm. Busko-Zdrój, powiat buski.
Wyżej wymieniony zabytek figuruje w rejestrze zabytków nieruchomych województwa świętokrzyskiego jako element zespołu kościoła parafialnego Szczaworyżu pod numerem rejestru:
A.40/1 kościół parafialny p.w. Św. Jakuba Starszego w Szczaworyżu - wpisany do rejestru decyzją WKZ w Kielcach z dnia 02.10.1956 r., znak: KI.4-A-2/5/56 oraz decyzją WKZ w Kielcach z dn. 22.06.1967 r., znak: KI.IVa-2/l/138/67.
A.40/2 „stara" plebania (obecnie kaplica przedpogrzebowa) - wpisana do rejestru decyzją WKZ w Kielcach z dn. 22.06.1967 r., znak: KI.IVa-2/l/138/67.
A.40/3 teren cmentarza przykościelnego w granicach ogrodzenia wraz z częścią skarpy, na której posadowiony jest kościół - wpisane do rejestru decyzją ŚWKZ w Kielcach z dnia 25.01.2018 r., znak: ZRRiD.RN.5140.4.6.2017.
Wymienione w treści informacji urzędowej decyzje są ostateczne, prawomocne i jako takie posiadają moc wiążącą w stosunku do każdorazowego władającego rzeczą uznaną za zabytek.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Odsłon: 1521
Na zlecenie Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii oraz Starostwa Powiatowego w Busku-Zdroju firma Tukaj Mapping Central Europe Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie realizuje w okresie lipiec 2017 – maj 2018 prace geodezyjne w zakresie modernizacji operatu ewidencji gruntów i budynków dla następujących obrębów z Gminy Busko-Zdrój- obszar wiejski : Mikułowice, Owczary, Widuchowa, Dobrowoda.
Prace wykonywane są w ramach projektu ZSIN-Faza II część 25: "Dostosowanie baz danych ewidencji gruntów i budynków do wymagań zintegrowanego systemu informacji o nieruchomościach oraz dostosowanie danych o sieciach uzbrojenia terenu do zgodności z obowiązującym modelem danych GESUT" utworzenie dla wybranych jednostek ewidencyjnych BDOT500 i inicjalnych baz danych GESUT „Umowa nr KN-EGB.0742.15.2017 z dnia 12.07.2017r.
Modernizacja została zgłoszona w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Busku-Zdroju pod nr KERG: GKN.6640.1096.2017.
Wykonawca prac informuje, że od bieżącego tygodnia pracownicy Firmy Tukaj Mapping Central Europe rozpoczną prace polegające na wywiadzie terenowym każdej posesji, mającym na celu pozyskanie podstawowych danych o budynkach i lokalach oraz użytkach gruntowych zabudowanych. W interesie każdego właściciela nieruchomości jest umoŜliwienie nam zebrania rzetelnej informacji, na podstawie której zostanie opracowana baza danych o budynkach i lokalach dla poszczególnych obrębów.
Dane dotyczące m.in. materiału ścian budynków, roku zakończenia budowy, funkcji użytkowej, powierzchni zabudowy budynków, oraz dane dotyczące lokali w tym ich ilości, funkcji i powierzchni użytkowej są danymi ewidencyjnymi, które pozyskuje się zgodnie z § 35 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego Budownictwa z dnia 29 marca 2001r. w sprawie ewidencji gruntów budynków (DZ.U. z 2015r., poz. 542 z późn. zmianami), zostaną one wykorzystane zgodnie z ich przeznaczeniem oraz ze szczególnym uwzględnieniem przepisów o ochronie danych osobowych.
Terenowcy naszej firmy posiadać będą identyfikatory, upoważnienia do wykonywanej pracy oraz kopie zgłoszenia pracy geodezyjnej zgłoszonej w PODGiK w Pińczowie.
Prosimy o przychylność i zrozumienie dla wykonywanej przez nas pracy.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].