Busko-Zdrój, dnia 25 sierpień 2025r.
Znak postępowania: RSID.7021.10.15.2025
ZAPYTANIE OFERTOWE
na wykonanie zadania pn.: „Dobór, dostawa oraz montaż dwudziestu dwóch układów do redukcji mocy biernej pojemnościowej dla linii napowietrznych oraz kablowych oświetlenia ulicznego typu LED na terenie Gminy Busko-Zdrój”
Zgodnie z regulaminem udzielania zamówień publicznych o wartości mniejszej od kwoty wskazanej w art. 2 ust. 1 pkt 1) ustawy – Prawo zamówień publicznych, wprowadzonym Zarządzeniem
Nr 16/2021 Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój z dnia 15 stycznia 2021 r. w sprawie wprowadzenia regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość szacunkowa netto jest mniejsza niż
130 000 złotych.
Rozdział 1. Zamawiający
Nazwa Zamawiającego: Gmina Busko-Zdrój
NIP: 655-187-96-46
Adres: al. Mickiewicza 10, 28-100 Busko-Zdrój
Godziny urzędowania: poniedziałek 8.00-16.00,
wtorek-piątek 7.00-1500,
Tel.: 41 370 52 83
e-mail:
Rozdział 2. Opis przedmiotu zamówienia:
- Przedmiot zamówienia obejmuje dobór, dostawę oraz montaż dwudziestu dwóch układów do redukcji mocy biernej pojemnościowej dla linii napowietrznych oraz kablowych oświetlenia ulicznego typu LED na terenie Gminy Busko-Zdrój.
a) linia kablowa oświetlenia ulicznego –„pkt. zapalania – RDP Bohaterów Warszawy w Busku-Zdroju”;
b) linia kablowa oświetlenia ulicznego – „pkt. zapalania ul. Rokosza dz. 207/1 w Busku-Zdroju”;
c) linia kablowa oświetlenia ulicznego – „pkt .zapalania st. Wola II w Busku-Zdroju”;
d) linia kablowa oświetlenia ulicznego – „pkt. zapalania st. Niwa III, ul Partyzantów w Busku- Zdroju”;
e) linia napowietrzna oświetlenia ulicznego – „pkt. zapalania ul. Szydłowska w Busku-Zdroju”;
f) linia kablowa oświetlenia ulicznego – „pkt. zapalania os. Piłsudskiego VI w Busku-Zdroju”;
g) linia kablowa oświetlenia ulicznego – „pkt. zapalania BPB Kościuszki w Busku-Zdroju”;
h) linia napowietrzna oświetlenia ulicznego – „pkt. zapalania st. Niwa III, ul. Kazimierza Wielkiego
w Busku-Zdroju”;
i) linia napowietrzna oświetlenia ulicznego – „pkt. zapalania os. Orła Białego I w Busku-Zdroju”;
j) linia napowietrzna oświetlenia ulicznego –„pkt. zapalania MPGK ul. Różana w Busku-Zdroju”;
k) linia napowietrzna oświetlenia ulicznego – „pkt. zapalania Wolica I w m. Wolica”;
l) linia napowietrzna oświetlenia ulicznego – „pkt. zapalania Wolica II w m. Wolica”;
ł) linia napowietrzna oświetlenia ulicznego – „pkt. zapalania Wolica III w m. Wolica”;
m) linia napowietrzna oświetlenia ulicznego – „pkt. zapalania Radzanów I w m. Radzanów”;
n) linia napowietrzna oświetlenia ulicznego – „pkt. zapalania Radzanów IV w m. Radzanów”;
o) linia napowietrzna oświetlenia ulicznego – „pkt. zapalania Kołaczkowice I w m. Kołaczkowice”;
p) linia napowietrzna oświetlenia ulicznego –„pkt. zapalania Kołaczkowice II w m. Kołaczkowice”;
r) linia napowietrzna oświetlenia ulicznego – „pkt. zapalania Kołaczkowice IV w m. Kołaczkowice”;
s) linia napowietrzna oświetlenia ulicznego – „pkt. zapalania Nowy Folwark I w m. Nowy Folwark”
t) linia napowietrzna oświetlenia ulicznego – „pkt. zapalania Nowy Folwark IV w m. Nowy Folwark”
u) linia napowietrzna oświetlenia ulicznego – „pkt. zapalania Służów w m. Służów”;
w) linia napowietrzna oświetlenia ulicznego – „pkt. zapalania Łagiewniki III w m. Łagiewniki”;
- W ramach zamówienia należy wykonać instalację baterii dławikowych dla ww. obiektów obejmującą:
- wykonanie pomiarów kontrolnych w celu zmierzenia ilości mocy biernej pojemnościowej wysyłanej do sieci dystrybucyjnej;
- dobór baterii dławikowej tak aby współczynnik mocy tgφ utrzymywał się w przedziale od 0 do 0,4;
- montaż szafy termoutwardzalnej odpornej na warunki atmosferyczne z fundamentem
w pobliżu szafki sterującej oświetleniem ulicznym: SOM dla punktów sterujących oświetleniem ulicznym posadowionych na gruncie;
- montaż dodatkowego modułu szafkowego odpornego na warunki atmosferyczne (dokręcenie/dobudowa do istniejącej szafki SOM) dla punktów sterujących oświetleniem ulicznym wiszących na nodze stacyjnej transformatora.
- zabudowę baterii dławikowych wraz z układem sterującym oraz układem chłodzącym;
- zastosowanie regulatora (płynna regulacja mocy biernej) jeżeli po przeprowadzeniu pomiarów osiągnięcie zakładanej redukcji wymusi zastosowanie płynnej regulacji mocy;
- wykonanie pomiarów powykonawczych parametrów sieci w celu potwierdzenia poprawności działania zainstalowanych układów - dostarczone do siedziby Zamawiającego wraz
z dokumentacja powykonawczą (przedstawienie wyników pomiarów Zamawiającemu w wersji papierowej), - wykonanie rysunków dokumentacji powykonawczej uwzględniającej zamontowaną baterię dławików kompensacyjnych,
- wykonanie ewentualnych towarzyszących robót związanych z koniecznością montażu urządzeń stanowiących przedmiot zamówienia, w przypadku wystąpienia takiej konieczności.
- Przed złożeniem oferty na wykonanie przedmiotu zapytania ofertowego należy dokonać oględzin terenu przewidzianego do wykonania przedmiotu zamówienia wraz z dokonaniem stosownych pomiarów, tak by zawarto w cenie oferty wszystkie koszty za prace niezbędne do wykonania przedmiotu zapytania ofertowego.
- Dostarczenie do siedziby zamawiającego wszelkich wymaganych przepisami prawa certyfikatów, aprobat technicznych, atestów, świadectw dopuszczenia do stosowania dla zabudowanych materiałów.
Warunkiem przeprowadzenia czynności odbiorowych i podpisania protokołu odbioru jest uzyskanie 95% redukcji mocy biernej w stosunku do wartości początkowej zmierzonej przed montażem układów.
Rozdział 3. Termin wykonania przedmiotu zamówienia: do 18 grudnia 2025r.
Rozdział 4. Zasady sporządzenia oferty:
- Oferta powinna zostać sporządzona na Formularzu oferty, stanowiącym Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego oraz powinna przedstawiać oferowaną cenę netto, cenę brutto wykonania przedmiotu zamówienia.
- Zaproponowana cena w ofercie jest ceną ryczałtową na wykonanie całego zamówienia oraz obejmuje wszystkie koszty związane z wykonaniem zadania, określonego przez Zamawiającego w Zapytaniu ofertowym.
- Wszystkie wydatki poniesione w skutek realizacji przedmiotu zapytania ofertowego leżą po stronie Oferenta w tym zakup, dostawa i montaż wszystkich materiałów budowlanych niezbędnych przy realizacji przedmiotu zamówienia.
Rozdział 5. Gwarancja:
- Wykonawca udziela Zamawiającemu rękojmi za wady wykonania przedmiotu umowy na okres 36 miesięcy od dnia podpisania (bez uwag) protokołu odbioru końcowego.
- W okresie rękojmi Wykonawca zobowiązuje się do bezpłatnego usunięcia wad i usterek
w terminie 4 dni roboczych licząc od daty pisemnego (forma listu, e-maila lub fax-u) powiadomienia przez Zamawiającego. - Niezależnie od rękojmi na wykonane prace, prawidłowe działanie układu oraz zainstalowane materiały wykonawca udzieli 36-miesięcznej gwarancji liczonej od dnia podpisania protokołu odbioru.
Poświadczeniem prawidłowości funkcjonowania układu w okresie gwarancji będą dane
o odczycie mocy biernej z faktur za energię elektryczną.
- W okresie gwarancji w przypadku nagłego wzrostu opłat za energię bierną dla obiektu objętego przedmiotem umowy związanych z awarią funkcjonowania urządzeń do kompensacji mocy nie wynikających z winy Zamawiającego, Wykonawca zobowiązuje się dokonać niezwłocznie naprawy i/lub regulacji urządzeń w celu usunięcia awarii mającej wpływ na naliczanie opłat przez Operatora oraz pokryć koszty z tego tytułu bądź wydłużyć gwarancję o czas równoważny kwocie naliczonych opłat, przy czym każde 50 zł (brutto) naliczonych opłat wydłuża gwarancję o 1 tydzień.
Rozdział 6. Warunki udziału w zamówieniu:
- Posiadanie niezbędnej wiedzy oraz doświadczenia do wykonywania robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia.
- Dysponowanie osobą/osobami posiadającą(-cymi) odpowiednie kwalifikacje do realizacji przedmiotu zamówienia.
- Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych.
Rozdział 7. Wynagrodzenie i warunki płatności:
- Cena oferty stanowić będzie ryczałtowe i ostateczne wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie przedmiotu zamówienia.
- O przyjętej podstawie wyceny decyduje sam Wykonawca i to on ponosi odpowiedzialność
za przyjętą podstawę wyceny i wynikające z tego konsekwencje. Zamawiający pozostawia Wykonawcy możliwość samodzielnego zadecydowania o przyjęciu określonych podstaw
do ustalenia nakładów rzeczowych. - Faktura za wykonanie przedmiotu umowy będzie wystawiona przez Wykonawcę
po protokolarnym odbiorze wykonanych robót (bez uwag). - Zapłata faktury Wykonawcy nastąpi przelewem na konto Wykonawcy podane na fakturze,
w terminie 30 dni od dostarczenia faktury do siedziby Zamawiającego.
Rozdział 9. Inne wymagania:
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do wzywania Wykonawców w celu uzupełnień dokumentów w przypadku ofert wadliwych i/lub niekompletnych. W przypadku, gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza będzie uchylał się od zawarcia umowy Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownej oceny, chyba, że zachodzi przesłanka unieważnienia postępowania.
- Termin związania ofertą: 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert, licząc od dnia składania ofert włącznie.
- Kryterium oceny ofert: cena 100%.
- Termin i miejsce składania ofert: do 05 wrzesień 2025r. do godz. 10.00, Urząd Miasta
i Gminy w Busku-Zdroju, ul. Mickiewicza 27, 28-100 Busko-Zdrój. - Ofertę należy nadesłać w zamkniętej kopercie opisanej:
„Dobór, dostawa oraz montaż dwudziestu dwóch układów do redukcji mocy biernej pojemnościowej dla linii napowietrznych oraz kablowych oświetlenia ulicznego typu LED na terenie Gminy Busko-Zdrój”
Złożenie oferty cenowej na przedmiotowe zapytanie nie gwarantuje zawarcia umowy na wykonanie przedmiotu zamówienia.
- O zachowaniu terminu złożenia oferty decyduje data wpływu oferty do Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju. Oferta otrzymana przez Zamawiającego po upływie terminu składania ofert zostanie odrzucona i nie będzie podlegała ocenie. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Wykonawca może przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.
- W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie między zamawiającym a wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz, z zastrzeżeniem pkt. 8, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści.
- Zamawiający poprawia w ofercie (niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona):
- oczywiste omyłki pisarskie,
- oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
- inne omyłki polegające na niezgodności oferty z opisem przedmiotu zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty
- Załączniki do zapytania ofertowego:
- Formularz oferty [ pdf ] [docx]
- Wzór umowy [ pdf ]
- Mapy lokalizacyjne układów pomiarowych [ pdf ]
- Skany faktur [ pdf ]
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
Osobami upoważnionymi do kontaktów lub udzielania wszelkich wyjaśnień jest:
p. Wojciech Bucki
Tel. 41-370-52-83
e-mail: