Twoja przeglądarka jest stara i nie obsługuje tej strony w poprawnym formacie.
Proszę zaktualizować przegladarkę do nowszej wersji lub wybrać inną z listy poniżej.

Przeglądarka FierFox Przeglądarka Google Chrome Przeglądarka Opera Przeglądarka Internet Explorera Przeglądarka Safari
Kategoria

Pierwsza strategia rozwoju turystyki wśród gmin uzdrowiskowych  Podczas XII Nadzwyczajnej Sesji Rady Miejskiej 15 grudnia 2011 r. buscy radni uchwalili „Strategię Rozwoju Turystyki Miasta i Gminy Busko-Zdrój na lata 2011-2020".

Busko-Zdrój jako pierwsze z polskich, uzdrowiskowych miast zleciło opracowanie takiej strategii. W czasie krótkiej prezentacji, o samej strategii opowiadali, jej twórcy dr Anna Wilkońska oraz Jacek Kowalski z firmy Smit i Smit Consulting z Krakowa.

To niezwykle istotny dokument z punktu widzenia rozwoju turystyki i uzdrowiska w gminie Busko-Zdrój - podkreślali specjaliści. - Wskazuje inne niż dotychczas kierunki i trendy rozwoju miasta uzdrowiskowego.



Pierwsza strategia rozwoju turystyki wśród gmin uzdrowiskowychBusko-Zdrój będzie konkurować nowym wizerunkiem, daleko wychodzącym poza funkcję uzdrowiskowa gminy. Strategia nawiązuje do najnowszego nurtu turystycznego konkurowania, w myśl którego, to lokalne społeczności są celem zainteresowania i powodem wizyty turystów. Najnowsze badania dowodzą, że rola społeczności lokalnej jest znacząca bowiem największą atrakcją turystyczną są właśnie ludzie tworzący klimat miasta i miejsca.

Turystyka w myśl strategii nastawiona będzie nie tylko na kuracjusza w wieku 55+, ale i na osoby znacznie młodsze - trzydziesto i czterdziestolatków chcących w krótkim czasie wypocząć, zrelaksować się i skorzystać z dostępnej bazy zabiegowej.

Realizacja celów wytyczonych w strategii z pewnością nie jest łatwa - podkreślił podczas prezentacji burmistrz Waldemar Sikora. - W głównej mierze będzie to indywidualna walka buskiego kurortu o dobrą, rynkową pozycję - dodał.Pierwsza strategia rozwoju turystyki wśród gmin uzdrowiskowych

Strategia eksponuje atuty gminy na rynku usług uzdrowiskowych i turystycznych. Ale na tym nie koniec. Wskazuje też działania mające na celu promocję tych walorów, i co ważne, jest punktem wyjścia dla przeprowadzenia właściwej kampanii promocyjnej.

Była ona tworzona razem z lokalnymi przedsiębiorcami, podmiotami sanatoryjnymi, właścicielami pensjonatów, kołami gospodyń wiejskich, lokalnymi grupami działania i innymi interesariuszami. Przygotowana została również w oparciu o prace badawcze, dlatego nie jest oderwana od rzeczywistości.

Pierwsza strategia rozwoju turystyki wśród gmin uzdrowiskowych Poprawa wizerunku i atrakcyjności gminy, jako ważnego ośrodka o charakterze rekreacyjnym – tym się głównie kierowano tworząc strategię.

By zrealizować profesjonalną promocję potrzeba czasu. To długofalowe i trudne działanie. Wymaga odwagi, determinacji, a przede wszystkim współpracy wielu podmiotów. Cel jest jeden - wzmocnić turystyczny wizerunek Buska-Zdroju, jako wiodącego uzdrowiska ziemi świętokrzyskiej, i nie tylko ziemi świętokrzyskiej, bo i całej Polski.

Warto wspomnieć, że strategia zaprezentowana została w ramach Dnia Otwartego Centrum Informacji Turystycznej (CIT). W holu głównym Buskiego Samorządowego Centrum Kultury miał miejsce pokaz  twórczości artystycznej i kulturalnej naszego regionu.

Strategia Rozwoju Turystyki Miasta i Gminy Busko-Zdrój na lata 2011-2020

Tekst i fot. EHR